basree-rakijan

Monday, October 16, 2006

Selamat Hari Ulangtahun Ke 9 Debi Nina Aiesya!

Semasa aku bersiap dan berangkat ke pejabat pagi tadi anakku masih belum bangun tidur lagi. Aku suka melihat dia tidur lena itu. Berat juga meninggalkannya sebab setiap pagi dia akan menciumku sebelum aku melangkah keluar. Debi Nina Aiesya berumur 9 tahun esok. Malam tadi dia merengek-rengek meminta aku mengadakan jamuan ‘besar’ menyambut ulangtahun kelahirannya. Katanya hendak menjemput kawan-kawan datang ke rumah makan kek hari jadinya.

Apa yang dia tahu? Tentang hidup ini yang penuh dengan pancaroba. Dia tidak perlu tahu masalah politik, ekonomi dan sosial negara. Yang dia mahu tahu aku mengadakan segala-galanya untuk dia. Alangkah baik dan bertuahnya kalau setiap orang ada kesempatan seperti Debi. Akupun inginkan demikian tetapi aku sudah lalui semua itu…

Aku telah berjanji akan menyambut ulangtahun hari lahir anakku itu. Tetapi tidaklah sebesar yang dia mahu cuma pasti meriah! Aku mengingatkan Debi bahawa kita masih berasa di bulan Ramadan. Oleh itu majlis untuk menyambut ulangtahunnya terpaksa diadakan selepas waktu berbuka. Oleh itu, masa yang paling baik sekali ialah dengan berbuka sesama saudara mara rapat sahaja. Debi faham penjelasan aku. Aku telah mengaturkan untuk mengadakan majlis tersebut hujung minggu depan.

Selamat Hari Ulangtahun Ke 9 Debi Nina Aiesya!

1 Comments:

  • Happy Birthday!!!!!!!! Debi Nina Aiesya!!! En Basree...finally received your ang pow liao!!! feel so happy and suprise!! anyway wish u selamat hari raya!!! I LOVE YOU!!!

    cheers
    wilson

    By Blogger LyeSayHean, at 5:19 PM  

Post a Comment

<< Home